CIAF 2017

Už dlouho si říkám že výlety na letecké akce jsou čím dále tím složitější. Předloni v Pardubicích to vypadalo všelijak s počasím, nakonec to ale vyšlo.V loňském roce jsme řesili letadlo, protože těsně před akcí jeden žák rozbil 2 letadla. Nakonec nás zachránil T. Chroust a D. Matejov který strávil několik hodin přestavbou jedné Cessny z verze pro vakcinaci na civilní a po akci zpět na úpravu pro vakcinaci. Více zde  A letošek to potvrdil. V Pardubicích nás nenechali přistát vůbec. A CIAF 2017 proběhnul taky hodně divoce. Problémy začaly tím, že v úterý před akcí jsem zjistil, že zrovna v době konání CIAF nebude v Elmontexu k dispozici žádné letadlo, protože všechny byly dolétané a na servise. Nakonec jsem sehnal Cessnu  OK-JKV v Let’s Fly. Potíž byla v tom, že měla být také dolétaná ve středu a servis měl být hotový až po víkendu. Nakonec se mi podařílo přesvědčit M. Kalinu v Dara-Air aby stihli provést kontrolu ještě do pátku, ale podmínkou bylo, že ještě hned ve středu bude letadlo v Brně v servise.  A tak jsem tedy hned po posledním letu přeletěl OK-JKV do Brna. Čtvrtek a pátek jsem s obavami sledoval předpovědi počasí. V pátek odpoledne mi zavolal M. Kalina že letadlo je hotové, ale že lije jako z konve a není jak jej dostat do Mošnova. A tak jsem v pátek odpoledne ještě všechno přeorganizoval tak, abychom mohli v sobotu startovat z Brna místo z Mošnova.  Když jsme autem vyjížděli z Ostravy pršelo a i ptáci tu chodili pěšky. Bylo jasné, že bychom z Ostravy neodletěli. V tu chvíli jsem si říkal, že naštěstí letadlo zůstalo v Brně.  V Brně bylo počasi o něco lepší. V Dara-Air bylo letadlo připravené.  Těsně před startem jsem ještě volal na věž v Hradci a porvrdili mi že podmínky jsou VMC. Nejhorší to bylo přes Vysočinu, kterou jsme prokličkovali tak abychom se vyhýbali oblačnosti. Od Litoměřic už to bylo dobré. Zbytek dne už proběhnul v klidu a počasí víceméně spolupracovalo i během závěrečné cesty domů. V nědeli jsem měl podle plánu letět s druhou skupinou, ale nedělní akci jsem nakonec musel úplně zrušit kvůli počasí.  Večer jsem pak ještě hodnotil zpětně nedělní počasí a bylo jasné, že bychom ráno sice doletěli do Hradce, ale večer by nebylo možné se vrátit domů a tak rozhodnutí se ukázalo jako správné.

Pokud jde o CIAF samotný pro mne osobně byl velice zajímavý. Jednak se mi podařilo získat podpis P. Besenyie do svého zápisníku letů, což byl jeden z cílů s kterým jsem tam letěl.  A pak také z toho důvodu, že zde bylo několik strojů které nejsou na podobných akcích běžné.  Za prvé MIG 15, který je unikátní v celé evropě. Dále pak PZL TS 11-Iskra který je taky vzácný. A poprvé jsem měl příležitost vidět za letu i prototyp Evektor EV 55 Outback, který mě překvapil krásně kultivovaným letem a velmi tichým chodem. A totéž platí i o Praga SM-92 TE Alfa. Vysoký standard předvedli Balic Bees. A ještě bych zmínil bezmotorovou akrobacii skupiny Očivskí Bačovia a také kluzáku Swift. Takže za mě hodně krásných a zajímavých strojů.

Na závěr bych tu také rád poděkoval M. Kalinovi z Dara-Air za rychlé provedení servisu a pomoc při zorganizování odletu z Brna a dále M. Machurovi a Let’s Fly za zapůjčení OK-JKV a spolupráci.

A už teď si říkám, co asi přinese příští rok.

 

 

« z 5 »

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.